Mis muljed on Eesti austraallasele jätnud ehk ...

... kuidas on Ian kohanenud Eesti eluga.


Nüüdseks on Ian Eesti olnud peaaegu, et neli kuud. Mis ta Eestis mõtleb?
  • Ianile meeldib Eesti loodus. Need ilusad metsad: seene-, männi-, segametsad, kus saab jalutamas käia. Kosed, joad, jõed, järved, sood, rabad ...
  • Alkohol. Kui Austraalias oli Ian harjunud jooma 330ml õllesid, enamasti Corona või Cartlon Dry, siis Eestimaine 500ml plekk-purgid maitsevad iga kell paremini kui Aussi õlu. Iani lemmik on Saku hele. Tavaliselt, aga ostab poest Rocki või Alexandri 6-pakki. (Õlle hind: AUS 6-pakk (2l) 10eur vs EST 6-pakk (3-3,5l) 5eur.
    Ausis saab poest osta ainult Smirnofi. Mine aga Eestis poodi ja vaata meie viinavalikut. Eesti viin maitseb paremini.
  • Suur shokk oli alkoholi ostmise võimalus bensiinijaamades. Lisaks, on Eestis suitsud kergemini kätte saadavad. Aussis peavad suitsud olema peidus. Ostja saab ainult küsides paki suitsu.
  • Suits. Erinevad margid. Pisemad pakid. PALJU- PALJU odavam kui Aussis. (Suitsu hind: AUS 20eur vs EST 3eur.)
  •  Transport. Ianile ei meedi ühistransport. Tal on alati olnud auto. Ta on küll kaks-kolm korda Perthis bussiga sõitnud, aga põhimõtteliselt sõitis ta bussi, trammi, trolli, rongi, laevaga esimest korda Eestis. Algul oli plaan osta auto, aga nüüd on see tahaplaanile vajunud. Ma lihtsalt ei näe mõttet enam kui ma ei tea oma täpseid plaanegi. 
  • Minu pere liikuv eluviis. Mõni hetk tagasi mõistsin, et Ian pole harjunud esmaspäeva hommikuti 5:30 ärkama ja maalt Tallinnasse sõitma. Ja seda tegema igal nädalavahetusel. Talle ei meeldi minu pere rändav eluviis linnakodust maakodusse ja vastupidi. Kogu aeg riiete pakkimine ja lahtipakkimine. Pean ütlema, et minu jaoks on see tavaline. Aga saan Ianist täitsa aru.
  • Toit. Ma polnud aimugi kui pirtsakas Ian tegelikult on toidusuhtes. Eesti toit on maitsev, aga selle värv pole tihti peale isuäratav. Olen isegi tähele pannud, et see on tavaliselt selline punakas, pruun, kollane. Ma arvan, et Ian tunneb puudust värvidest ja tavalisest lihakäntsakast. Minu pere söögilauas on liha alati toiduga segatud. Lisaks, mis need viinerid on? Ja miks nii palju kartulit? Ja kus pehme valge "leib" on?
    Ausis sõime tavaliselt ikka rohkelt veiseliha (T-bone steak....lõik), natuke kana, lammast, toorvorste, mis on nende ainukesed vorstid, ei mingeid viinereid ja sardelle, sealiha ei söönud peaaegu üldse. Mõnikord oli vaid peekon praetud munadega. Toidule lisasid värvi roheline salat, tomat, kurk, herned, mais. Ma arvan, et suvi ja jaanipäev saab Iani lemmikajaks Eestis, siis saab palju grillitud liha ja värsket salatit.
    Ian on proovinud hapukapsast, verivorsti, sülti, aga on endale kindlaks jäänud, et talle ei maitse need toidud.
  • Jalutamine. Eestlased kõnnivad igal võimalusel. Ma polnud seda eripära ise tähele pannud, aga kui olin Ianit mööda Tallinnat jalgsi ringi vedanud, sain sellest ka isegi aru. 
  • Liikluskultuur. Autojuhid on hullud. Tallinna linn kubiseb närvilistest autojuhtidest, kes kõik tahavad olla igal pool esimesed. Ian pole ise talveperioodil autoroolis sõitnud, seega ei mõista kuidas juhid julgevad 90km/h sõita.
  • Saun. Ianile meeldib saun. See on mõnus laupäevaõhtune lõõgastus.
  • Talv. Esimene lumi oli ilus. Kui läks alla 10 miinuskraadi, see oli liiga külm. Nüüdseks on -5..+5 kraadi täitsa normaalne temperatuur Ianile. Kui lund oli juba 2 nädalat sadanud, siis sai tal sellest kõrini. Villand on ka sellest pimedusest. Kus on päike? Kus on ilusad ilma?
***

Igapäeva juttu
Esiteks, Ian ja mina oleme nüüd tööinimesed. Hetkel töötab Ian theMonk´s Bunk-is, sest talvisel ajal ei ole nii palju tööd ehitusel. Juhtus ka nii, et oli palju arusaamatusi, et kas tal on vaja ID koodi või ta saab ka passiga töötada. Üks asutus räägib ühte juttu ja teine asutus teist juttu. Siis tuli meie Lapimaa reis vahele ja peale seda öeldi, et hetkel ei saa ehitusele tööle. Nii ma sundisin Ianit kirjutama erinevatesse hostellidesse. Talle meeldib töö, aga mitte öötöö, mis tähendab südaööst hommikul kella 8-ni töötamist. Sinna peab veel juurde arvestama bussisõidud, sest me ei ela ju pealinnas. Tal esimesed 4 tööpäeva seljataga. Juttude järgi pidi äge koht olema - ainult, et staff ja külalised panevad 24/7 pidu. Tõeline party hostel nagu lubatud!
Ise sain veebruari algusest tööle niihea.ee kontor-lattu Pärnu maanteele. Tegelen klientide teenindamise, telefonikõnedele vastamisega ja toodete pakkimisega, mis lähevad smartpostiga klientidele. Töö on esmaspäevast reedeni 9-17.30. Veebruar, märts, aprill, mai, juuni - need kuud on mu töökuud. Töölepingu järgi olen nelja kuuse katseajaga tööl, seega vist mai lõpuni??  Tean juba täpselt, et 100 päeva pean töötama enne kui suve- ja reisihooaja saan enda jaoks avada. Olen iseendale lubanud, et veedan suve koos Ianiga Eestis seigeldes. Lisaks lähevad mu ema-isa juuni lõpus roadtripile Horvaatiasse. Tahan nendega kaasa minna. Pluss, ma ei saa Ianit ilma Amsterdamita tagasi Austraaliasse lasta. 
 Mulle meeldis mu esimesed kaks tööpäeva, aga nagu Eestile kohaseks annab palganumber soovida. Kui ma peaksin linnas rentima korterit, süüa ostma.... ma ei teagi, mida veel maksma, siis peaksin vist kahe koha peal töötama. Töövestlusel küsiti ka, et kas ei ole ära harjunud Austraalia suure palgaga. Ütlesin neile, et kahjuks Eestis töötades peab tõesti arvestama palju madalama palgaga ja olen sellega arvestanud. Töötan, sest kodus niisama aega veeta pole ju mõttet.



Comments

Popular Posts