[1.päev] Keila-Joa- Ikla- Riga

Kaua oodatud roadtripi aeg jõudiski kätte. Põrutasime vanemate, õe ja tädiga Horvaatiasse. Seda teeme täitsa korralikult, ei mingit lennukit ja riikidest üle hüppamist. Lugesin kokku, et külastame kokku 9 riiki, kaasaarvatud Eestit.
Ian on juba imestust väljendanud, et mis asja... Olemegi juba uues riigis. Ja kas tõesti ainult paar tundi võtab aega ühest riigist teise sõitmine.
Alustasime reisi päev varem, sest ei tahtnud kohe 700km sõita. Tegime esimese peatuse Riias, mis on peagu poolel teel Augustow-sse Poolas.
Peale riigipiiri ületust tabas meid täielik kultuurišokk. Maantee on kaherealine, aga mingi hetk otsustavad autod, et tõmbavad kahte lehte laiali, et teised saaksid möödasõite teha. Meil oli isegi üks ohtlik kogemus. Ema sõitis nagu tavaliselt (nagu peab). Vastutulevas reas sõitis esimene auto teeservas ja siis järsku hakkab tagumine auto möödasõitu sooritama täpselt meie suunas. Paar sekundit oli üllatust-šokki-hirmu ja siis tõmbas ema teeserva.
Kui Riiat külastada, siis tuleb ära käia ka Lidos.
Esimene öö polnud just 5-tärni hotell. Asukoht oli hea. Kohe läheduses oli rongijaam, turg, ooperimaja, McDonalds esimesel korrusel :P. Odavuse tõttu polnud aga ruumid just eriti suured. Me Ianiga saime toa sõidutee ääres, mis tähendas seda, et akna avamisest ei tulnud juttugi, sest liiklusmüra, kummivilistavad autod, mootorratturid kostusid kõik tuppa. Teistel vedas nende aken avanes sisehoovi. Ma jäin kiirelt magama, aga tuba muutus öö jooksul lämbeks ja palavaks.
Hostel reklaamis ka kontinentaal-hommikusööki, aga seda me ei saanud. Saime vaid .70 sendi eest kohvi, cappuccinot, kuuma šokolaadi.
Kella 9-ks pidime auto juures olema, sest siis sai tasuta parkimine läbi. Parkisime auto rongijaama ja läksime poola kaupa Läti turule uudistama. Kohe jäid silma minu jalanõud, mis eelmine päev 9.90 Baltast ostsin. Riiast saab need 8 euroga!
Enne kui uuesti teele asusime, tegime tsebureki pausi. Istusime pargis, lasime hea maitsta ning söötsime varblasi. Mõni linnuke oli julge ja tuli toitu isegi näppude vahelt ära võtma.

Järgmine peatus Panevežis, Leedu!