M32

ehk siis Messier 32
M32 oli vist minu üks numbritest, mida ma sain teleskoobi pulti toksida ja siis teleskoop hakkas ise seda objekti otsida. M32 asub Andromeda tähtkujus 2,65 miljoni aasta kaugusel. Huvitav fakt, mille wikist leidsin oli, et see M32 sees asub mega-hiigelsuur Mustauk

Muljetan täna astronoomia välipraktikumist. Mis ma siis kirjutaks...?
ESIMEST KORDA NÄGIN TÄHTI, KUUD JA SATURNI LÄBI TELESKOOBI. :D
Kuud vaatasin kõige ennem. Päris tore oli näha nii täpselt kuupinda. Peale seda tegime väikese tiiru taevalaotuses ning otsisime tuntumaid ja vähem tuntumaid tähtkujusid.Varemalt oskasin Suurt&Väike Vankrit koos Põhja Naelaga ja Orioni koor Siriusega üles leida.
Nüüd oskaksin 100% leida veel Kassiopeidat(taevas küljele keeratud W, lahtine poole paremale), Jänest (asub täpselt Orioni all), Betelgeusi ja Riigeli täht Orioni tähtkujust,Lõvi "hiir/triikraud" tähtkuju, siis Kapella täht Veomehest, Perseus "välja venitatud jalad", Väike Peni, Kaksikud, Lohe, Kefeus.

Millalgi lõpupoole vaatasin ka Saturni. Saturn, mis Saturn + rõngad + kuu. Esimene reaktsioon mu mõttes oli - vau! See tundus nagu pisike foto. Kuu puhul ma polnud nii hämmingus. Nii ebareaalne ikka! Et kuskil n.ö. me pea kohal hõljuvad tähed ja planeedid. Saturn ju nii kaugel. OK, see hiidplaneet on tegelikult üsna ligidal võrreldes galaktikatega. Nt... Sigari galaktika - 11valgusaasta kaugusel!, mida ma samuti nägin. Väga kena vaatepilt oli kaksiktähtedest, kus tähede ümber tekkis sinine valguskumaga 8(midagi sarnast, aga pildid pole seda 8 nii hästi näha, aga mingi ettekujutluse võib saada.Oh, ma leidsin ühe hea pildi SIIN- need tähed on veel natuke kaugel üksteisest, aga siiski), mis oli tingitud teleskoobist.
Aga siit, siis mõned tähtkujud!

PS! Kogu päeva on mu varvastel olnud selline tunne, et nad on külmavõetud. Kuigi tegelikult ei ole, varbad täitsa soojad, kuid eilse õhtu külmakraadid ja mitu tundi õues olekut olid vist liiast. Magama minnes oli isegi fliistekiga natuke jahe. Mingi ärevuse tõttu ei suutnud ma kiiresti uinuda.

Comments

Popular Posts