Hullused, mida ma ka ei teeks... D5/T5 geoaare!



 Esimesel korral kui Kaldaranna aaret vaatasin, panin selle sama kiirelt kinni. Kõik asjaolud rääkisid, et võin sellest aardest vaid unistada. Ei mäletagi miks ma augustis seda mõistatust uuesti vaatasin. Sel korral hakkasid numbrid mulle kiirelt pajatama, kus on varandus. Ainuke mure oli, et varanduse juurde jõudmiseks, oleks olnud vaja kas varustust või rekordilist hinge kinni hoidmise oskust. Juhuslikult sattusin samal nädalal seltskonda, kus tegeldi selle hobiga. Ja nii see läkski...Käisin proovisukeldumist tegemas palju sügavamas ja selgemas ja soojemas vees Rummu karjääris septembri algul. Veetemperatuur oli siis 18 kraadi. 35 minutiga käisin kuni 9 meetri sügavusel vee all. Esimene kord mind ära ei hirmutanud, seega leppisime kokku uue aja.
Kõige rohkem kartsin, et ei suuda koordinaati piisavalt täpselt paika saada. Üheski eelnevast logist ei lugenud ma välja kuidas nad aarde nii kiirelt olid leidnud. Minu sukeldumisinstruktor pakkus välja, et ma läheksin paadiga nulli ja viskaks ankru koos poiga vette. Ette ruttavalt võin öelda, et sihtisin ankruga nullist mööda vaid pool meetrit.
Kui poi paigas, panime kogu varustuse kaldal selga ja läksime paati. Omaette katsumus oli paadist vette "kukkumine". Vee läbipaistvus polnud just kiita. Alles siis kui vastu põhja prantsatasin, hakkasin ma asju nägema. See prantsatamine oli ka nii kiire, et arugi ei saanud, et jua põhi vastastas. Arvasin, et aare on 8 meetri sügavusel, aga tegeikult oli vähe.
PÄRISELT ka on seal vee all tool ja orav!!! Ma poleks seda kunagi uskunud, kui ise poleks näinud. Orav on küll alles hiljuti vee alla kolinud. Tool, mis kolm aastat seal vee all on olnu, on kaetud teokarpidega. Selline veekuninga troon!
Logisin enda ja oma toetajate nimed veepinnal, sest vee all ei saanud me algul karpi lahti.
Väga imeline on ikka veealune maailm. Poleks kunagi uskunud, et sukeldun oktoobrikuus ja 8 kraadises vees. Ise tehtud, hästi tehtud. Mis veelgi ägedam, see aare oli minu esimene D5/T5!

  dsc01221dsc01227dsc01229dsc01232dsc01233dsc01244dsc01246dsc01247dsc01259dsc01272dsc01285dsc01290dsc01293dsc01304

Comments

Popular Posts