Maasikate korjamine Amuri Creekis



Ja nii see maasikate korjamine jätkub. 

15.päev
Mind äratus mu äratus kell5:10. See on esimene kord kui üldse oma äratust siin olles olen kuulnud, sest muidu ärkan naabrite Triinu ja Emili sabina peale ülesse. Täna võtsid nad endale vaba päeva. 
Üle pikaaja jälle soe hommik. Maasikad oli kuivad ja mõnusalt suured.
JAM-GIRL! Moositüdruku amet oli täna teistsugune, jõudsin selle kahetunni jooksul viis kadti valmis sorteerida, lisaks jäi aega ka neli kasti maasikaid ära pakkid. Mulle täna pakkimine meeldis. Head, mõnusad suured ja kenad olid maasikad. Vist oli abiks pakkimisel ka mu eelmine kogemus, kui pidin teiste valmispakke kontrollima. Tean nüüd, mis nad seal täpselt vaatavad ja oskan vigu ära hoida.

Muideks, hea supervisor oli täna eriti magusas tujus. Pakkus mulle jellybeane, et söö! Vötsin paar tükki. Läksin saali ja tegin oma tööd seal natuke ja kui jami-laua juurde tagasi jõudsin olid kõik kommid mulle sinna tõstetud. Käis siis minu juures neid söömas. 
"You should eat them, you should get fat. You are strong then." :P supervisor tegelikult hull naljavend. Tegin talle märkuse, et ta ei tohiks komme nii kiirelt süüa. Peaks ikka nautima. Selle peale sain vastuseks:"You can enjoy eating?!" Mis oli jälle läbi nalja öeldud. 
Igatahes tore on kui pole ainult töö ja inimesed suhtlevad ikka üksteisega.


***
Täna oli palgapäev ja saime payslipi:
Kokku korjasin 278 kasti maasikaid, mis teeb peaaegu 20 kasti päevas. Esimese ja teise nädala vahe on tegelikult ainult 20 kasti. Pakkisin viie päeva jooksul 89 kasti. Ülejäänud aja tegin tunnitööd (25h).

Kuna ma selline nohik-matemaatik, siis nüüd igasugused numbrid:
-
Esimesel nädalal olin põllul 57h, teisel nädalal aga 40h. Töötunde kokku kahe nädalaga tuli 138h (80h esimesel nädalal/ 68 teisel nädalal).
Kastide korjamine
Pika päeva keskmine 22/max 25/ min 17
Keskmise päeva keskmine 21/ max 23/ min 16
Lühikese päeva keskmine 16/ max 18/ min 14 
Miinimumid on kõik tulnud teisel nädalal. Aga see-eest on teisel nädalal korjatud maasikate hind kõrgem kui esimese nädalal. Põhimõtteliselt teise nädala algul läks kast maasikate hind üle nelja dollari. Lõpp-kokkuvõttes teenisin mõlemal nädalal sama palju.
Me Triinu ja Emiliga lootsime, et pakkimisel on tray hind umbes sinna $1.60 kanti, aga keskmine jääb hoopis $1.35 kanti (max 1.5/ min 1.11)

16.päev
Vastik-vastik-vastik!
Kuna maasikaid on vähem, siis olen peaaegu kogu selle 5h põllul vaid küüritades, mis viimase vao juures annab täiega tunda. Selg nii valu ja kange. 
JAM-GIRL! Pakkisin ka kaks kasti maasikaid nagu eile. Kuna täna rohkem inimesi tööl, siis ei jõudnud rohkem, sest maasika sorteerimisega läks palju aega. Sõime supervisoriga jellybeani komme taas -  tal oli neid veel eilsest mõni alles.

PS! Üks kiiremaid korjajaid-pakkijaid Qayum ütles täna peale ahhetamist ja ohhetamist (ta oli täna vist 90trayd pakkinud), et tal neli aastat kogemust!

Nii mõnus magus uni tuli täna pärast tööd. Ärgates tundsin aga, et lihased nii valusad ja kanged. Aina valusamaks vist lähevad.

17.päev
Vautsivauvaj.. Lihased jätkuvalt valusad. Selg annab tunda. Maasikaid on. Ja maasikaid ei ole ka. Sattusin täna väga s***dele ridadele! 
Supervisor ei suuda ka kunagi otsusele jõuda. Käskis täna mul pakkida. Jõudsin võib olla kuus kastip akkida kui tuli mu juurde, et paki maasikaid ja vahepeal aita saalis, saad tunnipalka; tee üks kast jami-maasikaid. Tegin seda ja siis lõpetasin oma kasti, kui saan juba uue korralduse, mine kontroll-lauda! Ja sinna ma päeva lõpuks jäin ka.

Mind käis vahepeal seal lõbustamas Ali - see, kes teadis eesti keeles 'ilus naeratus' ja 'ma armastan sind'. Käis ikka kogu aeg laua ne 2 juures ja rüüpas tassist punast veini. Pakkus mulle ka, aga ütlesin ei, sest töö ajal ma ikka ei joo. Ta selle peale ütles, et laupäevadel töö juures natuke rüüpab ja siis läheb koju ja joob veini edasi. Peale meie vestlust teemal, mis vein mulle meeldib, ütleb Ali:"Ma peale tööd annan sulle pudeli punast veini." 
Päeva lõpus saingi kingituseks pudeli punast cabernet merlotit :D (naudin vaikselt laupäeva õhtut kuskil Austraalias!)

18.päev
Lühike päev oli. Kuna maasikaid vähem, siis liikumist rohkem, mis omakorda ei teinud seljale nii palju haiget! Ilm oli niiske, soe ja pilvine!
Poepäev.. Sai natuke raha raisatud!

Supervisor ei suuda jätkuvalt otsusele jõuda. Ta nagu tahaks, et ma ei pakiks maasikaid vaid tegeleks teiste töö ülesannetega. Lõpetasin täna siiski pakkimisega. Küsisin tööpäeva lõpus, et kas panen kastid kirja. See peale ütles, et ei, et pane algu ja lõpu kellaaeg.
 Vahepeal kui paki, kirun maasikaid, et miks küll nad karpi normaalselt ei mahu. Ja siis kirun korjajaid. Sada korda on meile karjutud, et ärge korjate pisikesi (näpuotsast väiksemaid maasikaid), sest kliendid ei osta neid, aga ikka korjatakse. Tule taevas appi! 

TASHAKOR - aitäh! (Pastho keeles)

PS! Tehin täna maasikakooki: põhi - purustatud küpsised, pruun suhkur, sulatatud margariin; pealmine - kondenspiim, hapukoore (thicked cream), maasikad, zelatiin.


19.päev
Üle pika aja jälle normaalne pikk päev - enda aeglase korjamise kohta venitasin 23 kasti kokku, mis on ikka väga vähe. Tunnen, et võiks kiiremini ka, aga teiselt küljest tunnen, et end vigaseks pole ka mõttet töötada. 
Mul täna kahe reaga vedas. Sain neilt mõlemalt 5 ja pool kasti. See oli nii rõõmustav. Vastukaaluks, aga sain ka ühe sellise rea, kus korjasin vaid kaks ja pool kasti. Selle rea vahes oli isegi kummikutest vähe. Uppusin ja vajusin seal mudavees - tasuta spa!

Taaskord olin "kontrollpunktis", sest täna oli afganistaane puudu. Esimene poolt tundi olin täielik stressikuhila. Kuna mina ja üks mees kontrollisime nr 1 laua maasikaid, siis selle kiirustamisega polnud normaalselt oma tööd teha võimalik. Maasikakarpe aina tuli ja tuli, ja kuidas ma saan kõike ilusti vaadata ja kontrollida ja siis samal ajal juba neid sorteerida L, XL ja XXL. 
Et algus etapi üle elada.. Võtsin ikka paar korda aja maha ja hingasin sügavalr sisse ja välja - püüdsin samuti ratsionaalsete mõtetega ennast rahuldada, et ka teised teevad vigu blablabla... Et ma alles kolmas nädal tegelen sellega. Tegelikult vähem kui kolm nädalat... Selles hetkes olles on kõik nii keeruline korraks, aga siis kui asi juba sujub, siis pole enam miskit rasket. 

PS! Kook maitses õhtul nii hästi!

20.päev
Ilm on jätkuvalt vahelduva pilvisusega. Kui päike korraks ennast näitab, siis jube palav. Õnneks on hommikupoolikud just parajad olnud maasikate korjamiseks.
Keskmine päev. Ei jõudsnud oma ridasid kunagi lõpetada, sest peale kolmandat kasti tuldi mulle alati juba appi. Ajan ikka oma rodu ja korjan 18 kasti päevas.
Pakkimise asemel teen jätkuvalt tunnitööd. Alustan maasikakastide välja jagamisega ja siis kui hea supervisor Hassan mulle töö ülesande välja leiutab, siis tegelen sellega. Täna olin moositüdruk. Seekord ei läinud moosimaasikad mitte mu naaber Davidile, vaid boss tahtis endale söömismaasikaid. Tegin talle kolm kasti, pluss veel kolm kasti (6x4kg).
Kui teistel lõppes töö, siis mina ja teised mitte-pakkijaid jäid veel saali koristama. Pesime lauad ja puhkisime tolmu ära.

Dialoog päevast:
Anna oma maasikakasti heale supervisorile, et ta selle ära paneks,mille peale ta vastan:
"Yes, boss!"
- "Me, boss?"
"Yes, woman is always boss!"

21.päev
Mul läheb kolmas nädal jutti. Kaks-kolm päeva olen mõeldnud, et enam ei jaksa. Mõistus jaksab, aga keha vist ei jaksa. Lihtsalt natuke on tunda andnud, et 21 päeva maasika korjamist, varahommikused ärkamised ja kõik see ikka väsitab. Nt paremas kõrvas tinnitus (nagu oleks lukus, aga klõpsib). Lisaks tunnen kui korjan kiiremini või veits rahmeldan, siis koormab südant.. Nagu oleks jooksnud. Umbes samal ajal kui kõrv hakkas klõpsima, oli väike märge ka kõrgest vererõhust. Nii, et olen hoolikam ja ei stressa ja püüan mitte üle töötada ja toitun tervislikult. (Kusjuures magusa isu polegi enam üldse. Isegi küpsise järgi ei tunne hetkel puudust.)

Täna oli lühike päev. Imekombel sain isegi korjatud 19 kasti. See ka ainult sellepärast, et kaks viimast rida sain rahus korjata. Sel juhul kui keegi mulle appi ei tule korjan neli kasti. Muidu on minu kiirus kolm kasti igalt realt.
Enne viimast rida kui veel kontrollisime eelmist rida, panin oma kastihoidja tee peale ja läksin vaovahele. Mul kast oli peaaegu täis. Hakkasin siis uuele reale minema. Ja oppaa.. Vanaema (bossie ma vist või midagi sinna kanti) võttis minu hoidja. Tahtsin talle öelda, aga siis märkasin, et tema oma on natuke maad kaugemal ja õnneks sama palju korjatud nagu mul. Veidi valgemad ja oranzikamad maasikad kui mul, aga õnneks ei olnud suur kaotus. 

Pakkimissaalis olin moositüdruk. Pluss jooksin ka kontrolllaua nr 1 vahet, sest päris mitmed afganistanimehed oli puudu. Nr1 lauas oli ainult üks mees. Käisin siis vahepeal L suuruseid laua keskelt ära korjamas. Supervisor tegi nalja, et kui ma tast puudust tunnen, siis tulgu uuesti appi! Ahhaha! 
Tegus päev oli. Jõudsin abistamise kõrvalt kokku seitse kasti moosimaasikaid saada.



PS! Mount Barkerisse minek - poepäev ja shoppasime Red Crossis riideid... Töö riideid ja muid pudipadi.

Comments

Popular Posts